Gabriela Dinu Știri 29.03.2021 21:31

Subiecte simulare Limba și literatura română. Barem de corectare

Elevii claselor a VIII-a din România au susţinut azi Simularea la Evaluarea Naţională, proba de Limba şi literatura română. În 2020, din cauza restricţiilor de prevenire a răspândirii coronavirusului simulările nu au mai avut loc.

Şi în 2021 au existat reguli clare şi doar o parte din şcolarii din ultimul an al şcolii generale au putut să susţină această simulare. Mai exact, 6.120 de elevi, care învaţă în 149 de şcoli, din localităţi care au rata indicenţei la un nivel de peste 6 la mia de locuitori nu au putut da aceste simulări la Limba şi literatura română şi nu o vor face nici la probele care urmează.

Subiecte simulare Limba și literatura română. Barem de corectare

Conform informaţiilor transmise de Inspectoratele şcolare din România, prezenţa la simulare a fost de 90,54%, iar cea mai mare rată de prezenţă a fost în judeţul Neamţ, de peste 96%. Au existat, desigur, şi nereguli, iar trei elevi din judeţele Călăraşi şi Timiş au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudare a simulării.

Conform edu.ro, la primul subiect elevii au primit două texte. Primul din Solenoid, aparţinând lui Mircea Cărtărescu, iar al doilea din Bulevardele Vieţii de Sanda Golopenţia. Toate exerciţiile, precum şi baremul de corectare de la această probă, pot fi regăsite în galeria foto a acestui articol.

Simulările Evaluării Naţionale continuă, iar marţi, pe 30 martie elevii vor susţine proba scrisă la Matematică. Miercuri, 31 martie, va fi susţinută proba scrisă de la Limba şi literatura maternă, iar abia pe 16 aprilie vor fi primite şi rezultatele.

„Examenele” de la simulări au aceleaşi reguli ca la Evaluarea Naţională tocmai pentru ca elevii să fie introduşi în „febra” examenelor şi să se poată pregăti întocmai pentru probele de foc din această vară.

Rezultatele de la simulare, la fiecare probă în parte, sunt trimise la şcoli şi nu sunt afişate nicăieri şi nici nu se contestă. După ce sunt discutate şi analizate la nivel de clase, se transmite un raport către Inspectoratul şcolar, care va centraliza aceste rapoarte ce vor fi ulterior trimise către Ministerul Educaţiei.