>
Metroul din București nu se va limita doar la spațiul din interiorul Capitalei. Conform noilor proiecte de urbanism aflate în portofoliu de investiții PNRR, noi stații și magistrale vor fi construite și în județul Ilfov. Cel puțin acesta este planul pe hârtie.
Începând cu anul 2030, metroul din București se va extinde și în județul Ilfov. Momentan, planul cu toată documentația se află în PNNR (Planul Național de Redresare și Reziliență) și rămâne de văzut cum va fi implemantat de către guvern și cât timp va dura construcția, ținând cont că noua magistrală M5, care leagă Eroilor de Râul Doamnei a avut întârzieri de aproape un deceniu. Pentru proiectul noilor magistrale și stații de metrou, plus alte planuri incluse în PNNR, se dau 29 de miliarde de euro, bani de la Uniunea Europeană.
– Află ce program de funcționare au casele de abonamente pentru elevi și studenți pentru Metroul București
– Află cum vor arăta noile garnituri de metrou care vor fi date în folosință
Locațiile cu exactitate ale stațiilor de metrou n-au fost date publicității, însă știm orașele din jurul Bucureștiului care vor avea stații de metoru peste aproximativ 10 ani. Astfel, în deceniu următor am putea ajunge cu Metroul în Jilava, Otopeni, în comuna Berceni și în orașul Pantelimon. Magistrala M6 va lega Gara de Nord de Otopeni. Magistrala M4, care pleacă tot din Gara de Nord, va ajunge până în Jilava, în timp ce M2 va lega Pipera de comuna Berceni. De asemenea, în următorii doi ani se va da în folosință și stația din Cartierul Berceni.
”Există o strategie la Ilfov să extindem metroul către centură, dincolo, pentru intermodalitate cu trenul. Pentru a stopa numărul de mașini să intre în București. Vor fi 3-4 ani de execuție pentru fiecare tronson”, a explicat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în MT.
Linia M6: Gara de Nord – Otopeni
Linia M5: Eroilor – Piața Iancului (O linie de metrou care va trece prin centrul orașului)
Linia M4: Gara Progresul, Jilava
Linia M2: Berceni – Comuna Berceni
M4 include, momentan, doar 8 stații de metrou, fiind cea mai scurtă din București. Conform planurilor de urbanism, aceasta se va extinde până în comuna Jilava, distanța dintre cele două capete de linie urmând să fie de aproximativ 25 de kilometri și va trece prin sectoarele 1, 4 și 5. Mai mult de atât, proiectul include și o stație Park and Ride de 180 de locuri conectată la STB și CFR. In plus, stația de metrou Jilava va avea porți automatizate care se vor deschide doar atunci când garnitura de metrou ajunge în stații. Nu este nimic extravagant sau hight tech, tehnologia fiind folosită și în capitala Bulgariei, Sofia.