Ionuț Nițulescu Știință 16.10.2020 10:00

Trucuri ca să scapi de emoții. Fă aceste cinci lucruri și treci imediat peste emoții

Trucuri ca să scapi de emoții. Fă aceste cinci lucruri și treci imediat peste emoții

Emoțiile fac parte din noi și, de multe ori, însoțesc cele mai fericite momente. Chiar și așa, nu ne sunt întotdeauna de ajutor. Din fericire, există câteva trucuri care te pot ajuta să-ți ții emoțiile în frâu.

Un moment important din viață vine însoțit de emoții. Vrei ca lucrurile să iasă întotdeauna bine, iar teama de eșec se poate dovedi chiar terifiantă. Fie că vorbim despre vorbitul în public, un interviu de angajare sau o conferință la care participă zeci de persoane, toate aceste situații ne pot face să ne simțim tensionați. Putem transforma emoțiile în trăiri pozitive, dacă știm cum.

Cum scapi repede de emoții

Iată cum poți să treci imediat peste emoții, conform specialiștilor:

1. Acțiune, apoi rezultate

Cu cât îți dorești mai mult un lucru, cu atât mai mult cresc și emoțiile. Dacă te-ai concentra în primul rând pe ceea ce se întâmplă, apoi pe rezultate, s-ar putea ca emoțiile să scadă din intensitate. Dai tot ce e mai bun din tine, însă fără să te gândești la cum va fi după.

2. Ce se poate întâmpla cel mai rău?

Un alt exercițiu bun pentru reducerea emoțiilor propus de psihologi este să vă întrebați care este cel mai rău lucru care se poate întâmpla. Se pare că acest truc este mai util decât „vizualizarea pozitivă”. În acest caz, nivelul de energie rămâne în alertă, adică ridicat.

Un alt truc util este să te gândești cât de mult va conta acest eveniment peste 5 sau 10 ani. Totuși, aveți grijă să nu cădeți în extrema cealaltă, spunând că nu vă pasă, altfel s-ar putea ca efortul pe care îl depuneți să fie mai mic decât ar trebui.

Fă aceste cinci lucruri și treci imediat peste emoții

Citește și: Ce este sindromul Stockholm și cum se manifestă acesta

3. Mișcarea fizică

Poate suna ciudat, însă ce pierzi dacă încerci? Sari timp de două sau trei minunte, dacă ai posibilitatea, înainte de evenimentul care îți provoacă emoții. Acest lucru îți crește nivelul de energie.

4. Zâmbetul Mona Lisa

Știi celebrul zâmbet al Mona Lisei, nu? Imită-l, apoi relaxeză-ți ochii, maxilarul, scalpul și umerii. Acesta îți poate oferi o stare de calm și de liniște.

5. Observații reale în loc de fraze încurajatoare

De multe ori, în situații tensionate tindem să folosim fraze încurajatoare. Ți-ai spus și tu ție cel puțin o dată că ești cel mai bun, nu-i așa? Ei bine, nu e chiar un adevăr general valabil. În loc să folosești astfel de fraze, te-ai putea axa pe observații cu adevărat reale, pe care chiar le crezi, cum ar fi: „Fac cele mai bune paste”. Deși cel mai probabil că acestea nu au legătură cu motivul emoțiilor tale, însă acestea întăresc încrederea în tine.