>
Schimbări la Agenția Națională de Administrare Fiscală începând de luni, 11 ianuarie 2021! ANAF începe operaţionalizarea Registrului Fiscal Electronic pentru conturi bancare şi conturi de plăţi identificate prin IBAN.
Potrivit Oordonanței Nr. 111/2020 emise în vara anului trecut, toate băncile și instituțiile financiare care au conturi pentru companii și persoane fizice sunt obligate să trimită către ANAF toate informațiile pe care le deține privind activitatea conturilor.
România se aliniează astfel unei directive europene pentru prevenirea și combaterea spălării banilor.
Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare va fi operațional din data de 11 ianuarie, cu o săptămână întârziere față de data stabilită inițial.
“În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entităţi fără personalitate juridică care au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi celelalte informaţii prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, privitoare la identitatea persoanelor şi la numărul IBAN”, se arată în art VIII, alin (1) al OUG 111/2020”, a transmis ANAF într-un comunicat, în luna decembrie.
Citește și: Ce se întâmplă cu vârsta de pensionare? Anunț de ultimă oră
Așadar, ANAF va avea acces la toate conturile românilor. Mai precis, Fiscul va putea să afle următoarele informații:
Informaţiile sunt păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la încetarea relaţiei de afaceri dintre bănci şi clienţi.