Păcuraru Stelian Știri 02.03.2022 08:00

Deblocare telefon. Cât costă și cum îți poți decoda gratuit telefonul

Deblocare telefon. Cât costă și cum îți poți decoda gratuit telefonul

În urmă cu mai mulți ani, deblocarea telefonului dintr-o anumită rețea se făcea doar la service-urile de specialitate. Odată cu avansarea tehnologiei dar și cu schimbarea legilor din lumea telecomunicațiilor, deblocarea din rețea se poate face direct de la operatorii de telefonie.

Astfel, serviciul de deblocare va putea fi efectuat de Vodafone, Telekom, Orange sau celelalte companii de telefonie la solicitarea utilizatorului.

Cât costă și cum îți poți decoda gratuit telefonul

Dacă telefonul a fost comandat de pe teritoriul Uniunii Europene și este blocat într-o anumită rețea, posesorul poate solicita gratuit deblocarea acestuia. Singura condiție importantă este aceea ca modelul telefonului să fie comercializat pe teritoriul țării noastre pentru ca procedura să fie mai simplă.

Din momentul cererii de deblocare, compania de telefonie mobilă are la dispoziție 15 zile lucrătoare pentru a debloca telefonul și a-l face disponibil și pentru alte rețele.

Desigur, solicitarea nu va necesita un cost suplimentar, dar deblocarea în sine s-ar putea să coste. Există unele companii, în cazul în care telefonul a fost luat pe abonament, care cer o taxă în valoare de 50 de euro pentru a accepta deblocarea. Cum transferi datele de la Android la iPhone?

Pentru a evita problemele și proasta funcționare a cartelei SIM sau a telefonului, indicația este aceea de a merge în magazine sau în service-uri specializate după ce se primește codul pentru deblocare. La unele modele de telefon, printre cele mai cunoscute, deblocarea se poate face online, în contul de client.

Totuși, există și alte dispozitive care nu beneficiază de acest serviciu și ar putea fi riscant dacă vei încerca singur să-ți decodezi telefonul din rețea.

Așa cum am spus la început, dacă telefonul e achiziționat pe teritoriul Uniunii Europene, lucrurile sunt clare: 15 zile pentru răspuns de decodare de la compania mobilă. Dacă telefonul e luat din afara UE, din China sau SUA, de exemplu, atunci procedura ar putea fi ceva mai complicată, asta pentru că giganții de telefonie mobilă nu vor fi obligați să-ți răspundă imediat la cerere.