>
Aprinderea martorului de bord ”Check Engine” este momentul în care toți șoferii încearcă să devină mecanici și se interesează ce s-a întâmplat rău cu mașina lor. Fie că se caută soluții pe net, fie că se merge la specialist sau se repară în fața blocului, apariția motorului galben pe bord e motiv de panică.
Totuși, e bine să știm, încă de la început, că ”Check Engine” nu se traduce întotdeauna prin ceva foarte grav. Așa că, mai mult ca sigur, vei conduce aceeași mașină și în perioada următoare.
Tehnic vorbind, apariția unui martor în bord se traduce printr-o eroare la unul dintre senzorii care monitorizează mașina. Și mai clar: ceva nu funcționează bine! Tocmai din acest motiv e bine să-ți verifici mașina în mod corect atunci când o cumperi.
Și am pus termenul de ”eroare” pentru că asta ne dorim cu toții să se întâmple, și nu varianta mai complicată, adică ”defecțiune”. Printre cele mai comune defecțiuni care îți pot aduce martorul ”check engine” pe bord se numără:
Revenind în zona mai puțin costisitoare și mai puțin alarmantă, adică în zona de ”erori”, îți vom prezenta 3 pași simpli prin care poți reseta martorii de bord.
Decuplează bornele bateriei
Este cel mai simplu, bun și rapid mod prin care poți elimina martorul ”check engine” din bord. Scoaterea bornelor de la baterie va reseta unitatea de control a motorului. Scoți borna negativă, apeși pe claxon timp de 20 sau chiar 30 de secunde până va ”muri” pentru a elimina energia din condesator, iar apoi lași mașina deconectată complet între 20 și 30 de minute. Aplici din nou bornele și pornești mașina. A dispărut?
Pune și oprește contactul de mai multe ori rapid
Dacă răspunsul la întrebarea de mai sus este încă NU, atunci vom încerca tot ceva simplu. Pune și ia contactul de mai multe ori, fără pauză, pentru a produce acel șoc. Acesta ar putea fi un pas spre rezolvare sau… un pas spre următoarea soluție prin care poți reuși cu adevărat.
Interfața OBD pentru scanare
Interfața de diagnoză este ceea ce va trebui să folosești pentru a rezolva lucrurile într-un mod profesionist. Dacă deții asta, atunci înseamnă că știi și cum s-o folosești. Dacă nu, va trebui să apelezi la cineva care cunoaște exact cum funcționează. Aplicația se va utiliza după ce vei cabla mufa de diagnoză a mașinii (e pusă sub coloana de direcție, de regulă).
Pui contactul și ar trebui ca mașina și interfața OBD să fie conectate. Apeși butonul de scanare, iar la final, când diagnoza e completă, vei utiliza opțiunea de ștergere a erorilor descoperite. Scoate cheia din contact, deconectează interfața și pornește mașina. În sfârșit vei avea bordul curat.