Un rol foarte important în dotarea vehiculelor și pentru siguranța circulației rutiere îl reprezintă tipul anvelopelor cu care este echipat vechiulul.
Anvelopa este produsul unor rezultate complexe de inginerie care au diferite forme. Pneurile se pot diferenția în două moduri.
Care sunt anvelopele premium, bune și ieftine?
Acestea se disting după modelul pe care îl are banda de rulare și compusul de cauciuc din care e construit. Anvelopele se împart în 3 categorii:
- anvelope de vară, care au în structura lor un compus din cauciuc dedicat și mai dur pentru a asigura o aderență ridicată și manevrabilitate excelentă pe carosabilul uscat sau umed la temperaturi ridicate.
- anvelopa de iarnă, este compusă dintr-un cauciuc dedicat, care o face să fie mai flexibilă sau moale pentru asigura o aderentă superioare pe carosabilul acoperit în timpul sezonului rece cu polei, zăpadă sau umed.
- anvelopele all season sunt produse dintr-un compus din cele mai bine caracteristici ale anvelopelor de vară și de iarnă pentru a realiza o calitate superioară în toate sezoanele.
Ținând cont de materialul folosit la realizarea anvelopelor, producătorii au fost clasificați în mărci:
- premium(foarte bune), unde avem anvelopele produse de Michelin, Pirelli, Continental, Dunlop, Bridgestone si Goodyear
- mid range(bune), unde se regăsesc anvelopele produse de care Nokian, Hankook, Yokohama, Vredestein, Kumho, Firestone, Barum Uniroyal și alte cateva mărci mai putin cunoscute.
- economy/buget(modeste și ieftine), care reprezintă calitatea cea mai inferioară din care este compusă anvelopa și unde se regăsesc mărcile Matador, Debica, Dayton, Kleber, Kormoran, Riken, Sava, Semperit, Tigar, Imperial, Minerva, Sailun, Taurus și multe alte mărci necunoscute.
Pentru a face o comparație cat mai corectă si realistă privind raportul calitate, preț este bine să evitați comparația între mărci care nu sunt în aceeași categorie de clasificare. Totuși, chiar dacă un producător din gama premium deține și alte mărci din alta gamă nu însemnă că acestea au aceeași raport de calitate sau preț.
Același principiu este dacă un producător care vinde un tip de anvelope, produce și anvelope de competiție nu înseamnă acestea au același raport calitate, preț.