>
Maşina a început să scoată sunete ciudate şi experienţa îţi spune că de vină ar fi bieleta antiruliu? Atunci ascultă acest audio şi verifică astfel dacă este defectă sau ruptă sau, dacă nu cumva, defecţiunea este chiar din altă parte-
Un autovehicul poate produce foarte multe zgomote și fiecare zgomot poate reprezintă o problema a vehiculului, din păcate. Printre cele mai uzuale zgomote pe care le întâlnim la autovehicule se regăsește și cel al bieletei antiruliu.
Bieleta antiruliu este o componentă a sistemului de suspensie, care face legătura între bara stabilizatoare și amortizor. Aceasta are în componența sa și o parte de bucși din cauciuc, iar acest material este supus diverselor treceri de temperaturi, iar odată cu trecerea timpului îmbătrânește. Aşa ajunge să aibă loc fisurarea cauciucului și se formaeză jocul în capul bieletei antiruliu.
Fiind componenta de legătura dintre amortizoare şi bara stabilizatoare, bieleta are rolul de a face ca amortizoarele să lucreze în mod egal și de a menține garda mașinii cât mai aproape de sol. Rolul său este ca aceasta să nu se încline foarte mult în viraje, lucru care ar putea duce la răsturnarea automobilului.
Aceasta nu poate prezenta urme vizibile de deteriorare şi face ca experiența șoferului sau cunoștințele în materie de mecanică să fie lucrul care să indice faptul că aceasta trebuie înlocuită.
Dacă nu ești printre cei mai experimentați care au cunoștințe despre mecanică trebuie să știi că uzura excesivă a bieletei antiruliu poate duce la zgomote metalice (mai exact, genul de sunet fier pe fier) întâmpinate la drumul cu denivelări sau la un balans mare al mașinii în momentul în care intri într-un viraj mai strâns precum și unele șocuri produse la decelerarea autovehiculului.
Pentru remedierea problemei cel mai indicat este să mergi cu mașina la un atelier specializat pentru înlocuire și efectuare o constatare generală a sistemului de direcție și a sistemului de suspensie.