>
Meseria de mecanic de locomotivă pare să fie pe cale de dispariție în România, asta deși salariile oferite de CFR sunt mai mult decât atractive. Chiar dacă sistemul feroviar este unul important în țara noastră, CFR se plânge că oamenii nu se înghesuie atunci când vine vorba de ”condusul” unei garnituri de tren.
România nu stă extrem de bine la capitolul infrastructură, iar garniturile învechite și liniile cu probleme sunt principalele incoveniente pentru ocuparea posturilor scoase la concurs. Totuși, pentru a reuși să păstreze și să angajeze viitori mecanici, CFR Călători este darnică atunci când vine vorba de remunerația mecanicilor.
Conform ultimelor informații, salariul de bază pe care un mecanic de locomităv îl câștigă la CFR Călători este de 3200 lei pe lună. La această sumă netă se adaugă însă mai multe sporuri, precum: spor de nopapte, de zile legale nelucrătoare, spor de sărbători și spor de responsabilitate/periculozitate, iar salariul lunar net va ajunge să fie între 7000 și 7200 lei.
Trebuie menționat că un om care își dorește să fie mecanic nu poate conduce garniturile decât după minimum doi ani de pregătire la Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară. Dacă va reuși să treacă toate examenele teoretice și practice, abia apoi va putea să ocupe unul dintre locurile scoase la concurs.
În urma ultimelor analize comandate de CFR Călători, în ultimii ani există un deficit de aproape 65-70% în zona personalului. Astfel, aproape 70% dintre locurile scoase la concurs pentru mecanici de locomotivă rămân în continuare neocupate.
Principala problemă este aceea că tinerii care termină liceul nu sunt încântați să lucreze în sistemul feroviar și se orientează către alte meserii, poate chiar în zona auto, asta deși salariile oferite de CFR sunt extrem de atractive.
Printre cerințele ocupării unui post de mecanic de locomotivă regăsim: studii minime la nivel de învățământ, minimum doi ani de cursuri de specialitate CFR, avize medicale și psihologice complete, permis de conducere locomotivă.