Ionuț Nițulescu Auto 02.08.2020 20:50

Ce faci când se aprinde martorul check engine în bord. Cât mai poți merge cu el aprins și cum îl stingi

Ce faci când se aprinde martorul check engine în bord. Cât mai poți merge cu el aprins și cum îl stingi

Atunci când sistemul electronic de control al motorului are o problemă de funcționare, martorul check engine se luminează pe bord. Totuși, dacă te afli în mers și observi acest lucru (mai ales dacă are culoarea galben), nu este nevoie să te oprești imediat, dar este un semn că trebuie să îți duci mașina la un service specializat de diagnoză. 

De ce s-ar putea aprinde martorul de check engine – 5 posibile cauze 

  1. Senzorul de oxigen trebuie schimbat 

Acest senzor măsoară cantitatea de oxigen nearsă din sistemul de evacuare iar din cauza depunerilor de ulei s-ar putea defecta. În acest caz, poate provoca mai multe daune mașinii: motorul consumă mai mult combustibil decât ar trebui, chiar și cu până la 40% mai mult sau catalizatorul, respectiv bujiile, ar putea fi defecte. 

  1. Capacul de la combustibil 

Mașina ar putea pierde combustibil prin evaporare dacă acest capac nu este strâns bine, este stricat sau lipsește, mai ales pentru că are rolul de a etanșa sistemul de alimentare al mașinii și de a menține presiunea în rezervor. 

Citeste și: Vigneta și taxa de drum în Europa. Cât costă în 2020 și cum o plătești

  1. Senzorul de debit de aer trebuie schimbat 

Senzorul are un rol foarte important deoarece măsoară ce cantitate de aer intră în motor iar dacă nu mai este funcțional poate conduce la consum ridicat de combustibil, o pornire slabă a mașinii, accelerare sacadată, precum și mers neuniform al motororului. 

Una dintre cele mai comune probleme care pot duce la funcționarea deficitară a senzorului este filtrul de aer care poate nu a fost instalat corect sau nu a mai fost schimbat de mult timp. Din această cauză, bujiile, senzorul de  oxigen și catalizatorul s-ar putea strica. 

  1. Convertorul catalitic are probleme 

Dacă acesta se strică din cauza unor probleme cu senzorul de oxigen, cu bujiile sau senzorul de debit, poate duce la emisii de carbon peste limită, dar și la o performanță redusă a motorului și la un consum mai mare de combustibil, mai ales că acesta are rolul de transforma monoxidul de carbon emis de  motor în dioxid de carbon, protejând astfel și mediul înconjurător. 

  1. Bujiile ar trebui schimbate 

O altă cauză care poate duce la aprinderea factorului engine check pe bord o reprezintă problemele la nivelul bujiilor. Acestea au rolul de a iniția arderea din motor făcând o scânteie. Îți poți da seama dacă ai probleme cu bujiile de la mașină dacă mașina consumă mai mult iar performanța motorului este mai redusă.