Gabriela Dinu Știri 02.12.2021 09:42

Ce acte și documente sunt necesare pentru primul buletin, cel de la 14 ani

Ce acte și documente sunt necesare pentru primul buletin, cel de la 14 ani

Primul buletin al unui minor este puţin mai dificil de făcut, în sensul că pentru dosar ai nevoie atât de documentele persoanei respective, cât şi de al părinţilor.

În esenţă, procedura este aceeaşi, doar dosarul este puţin mai stufos şi din rândurile următoare veţi afla care este lista completă a documentelor de care aveţi nevoie.

Cum se face buletinul la 14 ani? Lista completă de acte

Atunci când merg să îşi fac buletinul, persoanele cu vârsta de 14 ani sunt obligaţi să fie însoţiţi de unul dintre părinţi sau de un reprezentant legal, având la ei şi următoarele documente:

  • cerere pentru eliberarea buletinului, care trebuie semnată atât de minor, cât şi de părinte sau tutore;
  • certificat de naştere atât în original, cât şi în copie;
  • act de identitate al unuia dintre părinţi sau tutore, în original. Prin intermediul acestui document se realizează astfel şi dovada adresei de domiciliu pe care adolescentul o va avea apoi trecută în buletin;
  • certificat de căsătorie sau de divorţ al părinţilor;
  • chitanţa care se ateste achitarea taxei pentru eliberarea actului de identitate.

Citeşte şi:

Rețetă de sirop de arțar. Cum se prepară și la ce este folosit
A murit Ion Șmecheru. Doliu de 1 decembrie în familia Culiță și Iancu Sterp. Câți ani avea, cauza morții

Taxa despre care v-am vorbit anterior nu este una mare, din contră. Are o valoare unică de 7 lei şi se poate achita la ghişeele de taxe de la Poşta Română, ori la CEC Bank. Dacă nu aveţi niciuna dintre aceste posibilităţi, atunci trebuie să ştiţi că puteţi plăti taxa pentru eliberarea unei cărţi de identitate chiar la ghişeul de unde vă veţi ridica documentul ulterior.

În cazul în care aveţi nevoie de eliberarea buletinului de identitate în regim de urgenţă nu va trebui să achitaţi o altă taxă în afară de cea normală.

Cartea de identitate realizată la 14 ani se eliberează în maximum 30 de zile, dar există şi posibilitatea ca aşteptarea să fie prelungită, în funcţie de cum va dispune şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.