Claudiu Melinte Știri 11.09.2021 14:33

Am făcut calculul. Cât costă, de fapt, întreținerea unui Mercedes-Benz S-Class

Am făcut calculul. Cât costă, de fapt, întreținerea unui Mercedes-Benz S-Class

Mercedes-Benz S-Class reprezinta varful de gama al producatorului german, insa dupa cum bine stim, exista nenumarate modele pe strazile Romaniei. Si totusi, cat costa sa intretii un astfel de model? Iata ce am aflat!

Clasa S este definitia luxului si totodata, varful de gama Mercedes-Benz. Stim cu totii ca strazile Romaniei, o tara saraca, sunt pline de astfel de modele, majoritatea aduse din tari precum Germania. Vorbim despre modele second hand, cu un numar destul de mare de kilometri, care si-au facut aparitia la noi in tara.

Totusi, intretinerea unui astfel de model costa si suma nu este deloc mica. Am decis sa vedem, cat costa sa intretii un Mercedes-Benz S-Class. Iata ce am aflat!

Cand a debutat prima generatie Mercedes-Benz S-Class?

Daca nu stiati deja, S-Class de la Mercedes-Benz si-a facut aparitia in anul 1972, atunci cand a fost introdusa prima generatie (W116). Numele venea de la Sonderklasse, ce inseamna „clasa speciala” in limba germana.

Prima generatie a fost produsa pana in anul 1980 si a introdus noi tehnologii, cum ar fi suspensia independenta pe toate cele patru roti dar si frane cu disc. Bineinteles, vorbim si despre siguranta, pentru ca S-Class a introdus si airbag-ul, noul tip de stergatoare, tetierele, dar si un design pentru a proteja pietonii.

Generatia a doua (W126) a debutat in anul 1980 si productia a continuat pana in 1991. Printre noutatile aduse de acest model se numara airbag-ul lateral, centuri de siguranta cu pretensionare, dar si sistemul de control al tractiunii.

Generatia a treia (W140), asa-zisele „balene”, a sosit in anul 1991 si productia s-a oprit in anul 1998.

Cea de-a patra generatie (W220) a debutat in anul 1999. Modelul a primit un update serios, iar noutatile includeau suspensia pe aer, scaune ventilate, sistem de navigatie, dar si sistem de pornire fara cheie.

A cincea generatie S-Class (W221) a debutat in anul 2005 la Salonul Auto de la Frankfurt, iar productia s-a sfarsit in anul 2013. Un pic mai mare ca predecesorul sau, noul S-Class venea cu motoare mai puternice, un interior complet nou, dar si noutati tehnologice cum ar fi sistem infrarosu de vedere pe timp de noapte si sistemul de pre-coliziune.

Cat costa intretinerea unui Mercedes-Benz S-Class?

Am decis sa vorbim astazi despre a cincea generatie S-Class (W221), puteam sa aducem in discutie modelul Pullman, si sa vedem cat costa intretinerea acestui model? Iata ce am gasit legat de modelul S320 CDI, cu motor diesel ce dezvolta 211 cai putere.

Citește și: Cum arată și cât costă mașina șefului USR Dan Barna
Citește și: Ce mașină conduce Nicușor Dan, primarul Bucureștiului
Citește și: Ce înseamnă S Line, S sau RS la mașinile Audi. Asta e adevărata semnificație

Incepem cu sistemul de franare. Un set de placute de frana, de la Valeo, costa 84 de lei. Pretul insa poate urca pana la 511 lei atunci cand vorbim despre producatori ca Magneti Marelli.

Discurile de frana costa si ele de la 143 de lei, produse de Ridex, pana la 2050 de lei atunci cand vorbim despre discuri de frana produse de Jurid. Etrierele costa si ele de la 337 lei (Elstock), la 1414 lei (TRW).

Daca sistemul de franare vi se pare scump, atunci ambreiajul o sa vi se para extrem de scump… Volanta, se gaseste la un pret de 1700 lei, produsa de Trucktec Automotive.

Piesele de schimb pentru S-Class au preturi piperate

Lantul de distributie pentru un S-Class porneste de la 307 lei (Trucktec Automotive) si poate ajunge pana la 1468 lei (INA). Un kit lant de distributie produs de Mapco costa 791 de lei, dar poate depasi 1400 de lei cand este produs de Triscan.

Daca analizam mai in detaliu cumponentele motorului, putem vedea ca o chiulasa produsa de AMC are un pret de 5751 lei, un piston de la Nural costa 496 de lei, supapa EGR costa 1017 lei (DRI) in timp ce o pompa de apa are un pret de 173 de lei atunci cand este fabricata de Dolz si ajunge sa coste 384 de lei cand este produsa de Febi Bilstein.

Nu va imaginati ca schimbul de ulei este ieftin, deoarece 1l de ulei de calitate mai buna porneste de la 40 de lei pentru un S-Class. Cel mai iefint filtru de ulei costa 23 de lei si este produs de Magneti Marelli.

Lista pe care o putem scrie este foarte lunga, insa concluzia este clara si deloc surprinzatoare: sa detii si sa intretii un Mercedes-Benz S-Class este foarte costisitor!