Claudiu Melinte Auto 14.04.2022 13:13

Pret reconditionare turbina. Merita sau nu sa faci acest lucru?

Pret reconditionare turbina. Merita sau nu sa faci acest lucru?

Pret reconditionare turbina. Daca si tu te-ai intrebat cat costa sa faci o reconditionare ca la carte pentru turbina ta, o sa iti spunem ce pret are aceasta operatiune. Deoarece se intampla destul de des ca turbina masinii sa se strice, nu ar fi rau sa stii si la ce costuri te expui. Mai mult, o sa vorbim si daca merita sau nu sa faci o reconditionare ori sa cumperi o turbina complet noua.

Ce costuri sunt luate in discutie atunci cand vorbim de o piesa noua si ce componente se pot sau nu repara.

Ce este o turbina si ce rol are la masina ta?

Inainte de toate, ar trebui sa vedem ce este o turbina si ce rol are la masina ta. Pentru a intelege exact ce se poate strica la o turbina, este necesar sa stim cu exactitate ce rol are la o masina.

Lasand la o parte termenii tehnici, o turbina are rolul de a imbunatati performantele unui motor, dar in acelasi timp de a reduce si consumul de combustibil.

Din aceste motive, producatorii de automobile aleg sa echipeze modelele cu turbine.

Turbinele ofera acea putere „gratuita”, pentru ca spre deosebire de un supercharger sau compresor de aer, care este actionat mecanic si forteaza aerul in admisie.

Spre deosebire de un supercharger, turbina nu are nevoie de puterea motorului pentru a fi actionata, ci se foloseste de gazele evacuate de motor.

Mai mult, motoarele cu turbina nu sunt afectate daca masina circula pe drumuri de munte, la o altitudine ridicata, spre deosebire de motoarele aspirate natural.

Cu toate ca exista mituri cum ca motoarele cu turbina consuma mai mult, lucrurile stau complet invers.

Ca sa intelegeti, va mai spunem ca acest lucru se intampla, pentru ca producatorii micsoreaza capacitatea motorului, iar apoi ii adauga o turbina.

Astfel, motoarele mai mici si cu turbina, sunt la fel de puternice ca motoarele mai mari.

Cum functioneaza turbina la masina

Pret reconditionare turbina. Inainte de toate, ar trebui sa vedem ce este o turbina si ce rol are la masina ta.

Pentru a intelege exact ce se poate strica la o turbina, este necesar sa stim cu exactitate ce rol are la o masina.

Turbina functioneaza in felul urmator. Compresorul turbinei atrage aer si il comprima inainte de a il trimite catre galeria de admisie la o presiune mare. Puterea necesara pentru a roti compresorul este derivata din energia cinetica a gazelor de esapament care sunt evacuate de motor.

Practic, gazele rezultate in urma arderii rotesc turbina, care la randul sau roteste o pompa de aer sau compresor.

Motoarele supraalimentate mai sunt dotate si cu un intercooler. Aceasta piesa are rolul de a raci aerul care se incalzeste foarte mult de la turbina incinsa de gazele de evacuare.

Intercooler-ul este montat intre turbina si galeria de admisie. Ca rezultat, motorul este protejat si impotriva supraincalzirii, dar devine si mai eficient.

Care sunt prețurile pentru recondiționarea turbinei

Acum ca stim cum functioneaza o turbina, trebuie sa discutam si despre defectiuni.

Dupa cum probabil stiti, motoarele aspirate natural aproape ca au fost eliminate de producatori, insa mai sunt oferite pe modele supersport.

Atunci cand o turbina se strica, sunt trei scenarii la care sa ne asteptam. Vom cumpara una nou, cumparam una second hand reconditionata sau o reconditionam pe cea care s-a stricat.

Desigur, nu va sfatuim sa cumparati una reconditionata, pentru ca va expuneti la alte probleme, iar aceasta poate sa va aduca batai de cap mai mari din cauza faptului ca poate fi dezechilibrata sau consuma ulei.

Pret reconditionare turbina. Daca bugetul va permite, atunci achizitionati o turbina noua.

Totusi, aveti in vedere faptul ca pretul unei astfel de piesa depaseste cu lejeritate 1.000 – 1.500 de euro, in functie de modelul de masina pe care il detineti.

Daca bugetul este importanta pentru voi, atunci singura optiune ramane reconditionarea turbinei care tocmai s-a defectat.

Acest lucru consta in dezasamblarea acesteia si inlocuirea pieselor defecte precum rulmenti, tija, pale sau garnituri. Pe scurt, veti primi inapoi aceeasi carcasa de turbina, insa piesele de la interior vor fi noi.

Dupa ce piesele au fost inlocuite, turbina se testeaza pe un banc de probe la turatii mari si este echilibrata in cazul in care apar si vibratii.

Practic, masina ta va primi o turbina noua la doar un sfert din banii pe care i-ai cheltui pe o turbina veche.

In medie, pretul pentru reconditionarea turbinei este undeva la 1.000 de lei. Asadar, merita sa faci o reconditionare a turbinei!