Tudosie Andrei Știri 07.12.2023 13:47

OPC Reclamații: Procedură și drepturile consumatorilor

OPC Reclamații: Procedură și drepturile consumatorilor

În situația în care ai sentimentul că drepturile tale în calitate de consumator au fost încălcate, ai posibilitatea să depui o plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau la alte organizații specializate în protecția consumatorilor, identificate AICI.

OPC Reclamații

Atunci când te confrunți cu dificultăți legate de protecția consumatorilor, poți contacta linia unică pentru protecția consumatorilor la numărul 021 9551 sau organizațiile specializate în protecția consumatorilor la numărul de telefon 021 9615.

Pentru a aduce la cunoștință dificultățile întâmpinate la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), este necesar să completezi un formular care să cuprindă următoarele detalii:

Datele tale pentru a putea fi contactat ulterior:

Nume și Prenume

Adresa de e-mail

Număr de telefon

Adresă

Datele de identificare ale comerciantului:

Operator Economic;

CUI;

Adresa Punct de Lucru (Strada și Numărul);

Județ Operator Economic;

Data Achiziționării

Modalitatea Cumpărării  (Direct, Online);

Birou de Reclamații:

Produse și Servicii Alimentare;

Bunuri Nealimentare;

Prestări Servicii;

Produse si Servicii Financiar Bancare;

Birou Control și Supraveghere Alimentație Publică.

Dovada Adresării Operatorului Economic

În această secțiune trebuie sa completezi sau să atașezi răspunsul operatorului economic cu privire la problema pe care ai întâmpinat-o cu produsul sau serviciul achiziționat.

Detalii cu privire la aspectele reclamate

În această secțiune poți complete orice detaliu pe care îl consideri relevant in înțelegerea problemei reclamate. De asemenea, poți atașa in format PDF informații din pagini web sau e-mail.

Pretențiile tale

Înlocuire;

Returnare;

Reparare;

Reziliere;

Documente probatorii

În această secțiune poți încărca documentele justificative in format PDF sau imagine:

Factură/Bon Fiscal/ Chitanță;

Contract;

Certificat de Garanție;

Dovada Adresării Operatorului

Procedură și drepturile consumatorilor

Reclamația către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) poate fi redactată și trimisă online sau prin poștă electronică/e-mail.

Înainte de a înainta o plângere la protecția consumatorilor (ANPC), este necesar să te adresezi în scris companiei sau furnizorului de servicii în cauză. Dacă nu primești niciun răspuns la solicitarea ta sau consideri că răspunsul primit încalcă drepturile tale garantate prin lege, atunci ai posibilitatea să depui o reclamație către ANPC, furnizând atât adresa ta originală, cât și răspunsul primit, alături de documentele justificative necesare (bon fiscal, chitanță, factură, contract, certificat de garanție).

Dreptul de a depune o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor este rezervat exclusiv persoanelor fizice. În situația în care te confrunți cu dificultăți în calitate de persoană juridică, aceste aspecte nu cad sub incidența competențelor protecției consumatorilor.