>
Rachel Gilmour, o tânără de 26 de ani din orașul Largs, Scoția, a devenit căpitan la Loganair, cea mai mare companie aeriană regională din Marea Britanie.
Rachel se numără printre cei mai tineri piloți din Europa, iar odată cu avansarea la funcția de căpitan a intrat în istorie. „Încerc să deschid drumul pentru alte fete și să arăt că sexul și vârsta nu contează”, spune Gilmour,
În ciuda acestei performanțe, femeile reprezintă încă doar șase la sută din piloții din întreaga lume, așa că Gilmour dorește să fie un model pentru fetele care doresc să practice această profestie.
Costurile ridicate încă sunt o problemă, afirmă ea. Un curs de doi ani de pregătire a piloților poate implica o cheltuială de 100.000 de lire sterline. Ea a luat o altă cale, începând prin a-și obține licența de pilot privat la Tayside Aviation și apoi a susținut mai multe examene în timp ce învăța la locul de muncă.Determinarea ei a dat roade: la 26 de ani – cu doar cinci ani peste vârsta minimă legală pentru a deveni pilot comercial – Gilmour a fost numită căpitan.
Ce înseamnă mai exact să fii căpitan de aeronavă?
„În cabina de zbor, ai un scaun în stânga și unul în dreapta”, explică ea. „Scaunul din stânga este pentru căpitan, iar cel din dreapta este pentru primul ofițer. Primul ofițer este al doilea la comandă, iar căpitanul este responsabil. Este un salt destul de mare în responsabilitate. Lucrăm ca o echipă pe tot parcursul zilei, împreună cu echipajul de cabină, dar căpitanul are de luat cele mai importante decizii”.
La 18 ani, Rachel Gilmour a obținut licența de pilot privat, iar doar peste doi ani era deja instructor de zbor. La 23 de ani a obținut primul ei loc de muncă într-o companie aeriană, iar la 26 a devenit căpitan.