Victor Dragodan Știri 30.07.2020 14:01

Cine sunt, de fapt, oamenii din spatele brandurilor Balenciaga, Gucci, Off-White sau Versace

Unii plătesc zeci de mii de euro anual pe haine create de designeri celebri, însă foarte puțini știu cine sunt cu adevărat aceștia.
Cine sunt, de fapt, oamenii din spatele brandurilor Balenciaga, Gucci, Off-White sau Versace

Îi auzim în toate melodiile compuse de 5GANG, Alex Velea, Jador, Lino Golden sau Florin Salam. Dar cine sunt, de fapt, acești vestiți designeri Gucci, Balenciaga, Armani sau Prada. Știm cu toții ca sunt branduri de lux ale căror prețuri te fac să-ți pierzi mințile, însă trebuie să aruncăm o privire către oamenii din spatele acestor case de modă.

Miuccia Prada

Dacă mergi într-un magazin Prada și îți cumperi un palton de iarnă vei lăsa cel puțin 4.000 de euro acolo. Chiar dacă noi, muritorilor de rând, dăm această sumă de bani pe haine în 10 ani, există foarte multe persoane care intră în astfel de magazine și lasă zeci de mii de euro la casierie. Asta explică averea lui Miuccia Prada. Conform Forbes, designerul italian are avere de 2,4 miliarde de dolari. Înainte să facă sacoșe de 5.000 de euro, Miuccia Prada era un mim la teatrul mic din Milano. Din păcate, niciunul dintre cei doi copii ai săi nu va duce mai departe arta designului, unul dintre ei fiind pilot de raliu.

Cristobal Balenciaga

Brandul Balenciaga a explodat în Europa în ultimii ani, iar România este unul din principalele puncte de desfacere a mărfii. Absolut toți vlogerri poartă astfel de încălțări care se dovedesc a fi destul de greoaie și inconfortabile pentru unele persoane. Din păcate, Cristobal Balenciaga, omul din spatele acestui brand, n-a mai putut vedea explozia pe care a căpătat-o afacerea sa. El a murit în 1972, la vârsta de 77 de ani. Un alt om îi duce mai departe afacerea și designul vestimentar. Este vorba de Demna Gvasalia, actualul director creativ al brandului. Deși are doar 39 de ani și vine din Georgia, Gvasalia a lucrat și pentru Louis Vuitton între 2013 și 2015.

Virgil Abloh (Off-White)

Virgil Abloh este unul creatorii de modă aflați în trending. De când a lansat brandul Off-White, cunoscut pentru colaborările sale cu Nike, a cunoscut o explozie de vânzări. Se vând ca pâinea caldă sneakerșii, unele modele ajungând și la 3.000 de dolari. În timp ce lucrează la propriul brand, Virgil Abloh este lăsat de Louis Vuitton să-i fie director creativ, chiar dacă, aparent, pare un conflic de interese…. Atunci când nu face haine, Virgil face muzică, și chiar ar putea să facă si blocuri, fiind la bază arhitect. Brandul Off-White a fost lansat în 2013 la Milano, iar în 2020 a devenit una dintre cele mai căutate case de modă din Italia.

Gianni Versace

Vă este cunoscut modelul de încălțări de mai sus? Dacă da, înseamnă că urmăriți și voi vloggerii și interpreții de manele din România. Aceștia au transformat încălțările de mai sus în ceva ce n-ai vrea să porți, întrucât sunt la tot pasul, inclusiv modele contrafăcute. O pereche originală costă undeva la  5.000 – 6.000 de lei, în vreme ce un fake îl poți lua de le Olx la și la 150 de lei. Gianni Versace probabil mai era și acum în viață dacă nu era asasinat în 1997 când avea 50 de ani. În prezent, brandul este condus de Donatella Versace, sora lui.

Calvin Richard Klein

Când n-ai bani de Versace, Gucci sau Balenciaga, îți îndrepți atenția spre Calvin Klein, o casă de modă de buget. În ciuda deselor operații (estetice), Calvin Klein (foto jos) trăiește și acum, având 77 de ani. Spre deosebire de celelalte branduri despre care vorbim aici, Calvin Klein s-a axat pe consum și retail, excluzând luxul și prețurile mari. A creat haine și a vândut la un nivel industrial, businessul fiind unul care merge pe ideea unei corporații. Din acest motiv este mai bogat decât Donattela Versace, deși între cele două branduri, cei mai mulți ar alege Versace. Kalvin Klein are rădăcini aproape de România, în Ungaria mai exact. Părinții lui au emigrat din această țară în Statele Unite.

Guccio Gucci

Gucci este un nume pe care tot îl auzi printre interpreții muzicali din noul val, cum ar fi Selly de la 5GANG, vestitul Abi Talent sau Dorian Hatz Popa. Aceștia nu numai că scriu versuri despre celebra casă de modă, dar și investesc o mulțime de bani în țoale și încălțări cu celebra siglă. Nici Guccio Gucci n-a apucat să-l vadă pe Abi Talent purtându-i papucii, întrucât a murit în 1953, când avea 71 de ani. În prezent, casa de modă este condusă de Marco Bizzari (CEO) și Allesandro Michele (director creativ). Compania a avut un profit de 7,1 miliarde de dolari în 2017, fiind una dintre cele mai profitabile case de modă din lume.