Claudiu Melinte Știri 09.06.2021 16:04

Cele mai importante 20 abilități profesionale care sunt cerute la locul de muncă

Cele mai importante 20 abilități profesionale care sunt cerute la locul de muncă

Vrei să te angajezi şi ţi-ai redactat CV-ul, dar parcă nu ai scris tot ce trebuie ca să atragi atenţia. Simţi că poţi mai mult, dar parcă nu ai suficientă inspiraţie.

Cele mai importante abilităţi care se caută atunci când se fac angajări sunt de cele mai multe ori de substanţă şi chiar dacă în descrierea jobului sunt trecute o mulţime de cerinţe, acestea sunt cele care se observă cu ochiul liber, la discuţiile face 2 face.

Care sunt cele mai importante calităţi cerute la job?

Atunci când mergi la un interviu trebuie să dai impresia unui om serios, dar niciodată nu trebuie să laşi emoţiile să te copleşească şi să ajungă să treci în extrema cealaltă.

Atunci când îţi redactezi un CV, trebuie să ţii cont de două tipuri de abilităţi generale. Vorbim despre abilităţile de bază, cunoscute şi ca soft skills. Acestea sunt legate de tine ca om, de personalitatea ta şi capacitatea de a te adapta într-un mediu de muncă. Cele mai „căutate” skill-uri de bază sunt abilitatea de interacţionare, relaţionarea din punct de vedere profesional, comunicarea, integrarea şi munca în echipă, abilităţile interpersonale, motivaţia şi altele.

Cealaltă categorie ţine de aptitudinile tehnice, acele hard-skills pentru care te pregăteşti în şcoală şi facultate. Sunt competenţele care arată cât eşti de calificat pentru un loc de muncă şi aici dăm următoarele exemple: management, negociere, vânzări, programare şi etc.

Cel mai bun sfat al specialiştilor în recrutare atunci când vine vorba de CV este să treci în acesta un mix format din ambele categorii, ca să poţi demonstra că ai experienţă tehnică, profesională, dar şi de relaţionare. Mare atenţi, însă, nu folosiţi abilităţi luate copy-paste de pe internet, pentru că acestea au fost deja utilizate de toată lumea şi sunt arhicunoscute de specialiştii din resurse umane, care au de-a face zilnic cu astfel de practici.

Câteva exemple de abilităţi care ot fi adaptate şi trecute în CV-ul tău:

  • Comunicare;
  • Abilitatea de a lucra sub presiune;
  • Luarea deciziilor;
  • Buna gestionare a timpului;
  • Auto-motivare;
  • Rezolvarea conflictelor;
  • Conducere/ Leadership;
  • Adaptabilitate;
  • Lucrul în echipa;
  • Creativitate;
  • Rezolvarea problemelor;
  • Ascultare activă;
  • Învățarea de lucruri noi.