Claudiu Melinte Afaceri 21.06.2022 14:43

Cele mai bune nise de comert electronic pentru a reusi in industria ecommerce

Cele mai bune nise de comert electronic pentru a reusi in industria ecommerce

Ecommerce sau comertul electronic este in prezent liderul multor afaceri. Studiile au aratat ca peste 93,5% dintre utilizatorii de Internet la nivel mondial au achizitionat produse online dar cu toate acestea, numarul mare de branduri de eCommerce pe piata face dificila pentru companii gasirea celei mai bune nise de comert electronic.

Ecommerce sau comertul electronic este in prezent liderul multor afaceri. Studiile au aratat ca peste 93,5% dintre utilizatorii de Internet la nivel mondial au achizitionat produse online dar cu toate acestea, numarul mare de branduri de eCommerce pe piata face dificila pentru companii gasirea celei mai bune nise de comert electronic.

Ce sunt nisele de comert electronic?

Comertul electronic este un domeniu vast, ca si magazinele cu amanuntul. Prin urmare, nu toate produsele furnizorilor sunt vandute in acelasi ritm si este important ca acele companii care intra pe pietele de comert electronic sa ofere numai produse specifice.

Nisele de comert electronic se bazeaza pe produse accesibile, produse de ultima generatie, stil de viata, atitudini, interese, comportamente, locatie, venit, educatie, identitate de gen, varsta etc. Nisele specifice sunt importante atunci cand vine vorba de obtinerea de profituri dintr-o afacere online.

Nise de comert electronic: de ce sunt importante?

Multe companii cred ca alegerea unei anumite nise de comert electronic poate reduce lista potentialilor clienti insa tot ce conteaza sunt doar profiturile. Prin urmare, devine important sa intelegem necesitatea unor nise de comert electronic.

Unele dintre cele mai bune motive pentru a alege nisele de comert electronic includ:

  • Mai putina concurenta

Nu toate companiile au experienta in vanzarea unor produse specifice. De exemplu, multe companii ofera solutii de ambalare insa doar unele dintre ele ofera solutii ecologice. Concurenta redusa creste profiturile afacerii, ceea ce contracareaza efectiv numarul redus de produse. Mai putina concurenta ajuta companiile sa ofere produse de inalta calitate si sa domine mai usor pietele.

  • Costuri reduse de marketing si operare

Toate costurile de marketing si operare asociate se reduc atunci cand companiile prefera sa opteze pentru nisele. Prin urmare, selectarea unei game limitate de produse de inalta calitate capata importanta pentru clienti, nefiind nevoie suplimentara de a da un impuls pe piete.

  • Cresterea loialitatii clientilor

Nisele de comert electronic nu incearca niciodata sa atraga un public mai larg. Prin urmare, devine usor sa creati mesaje care vizeaza doar un anumit public. Acest lucru ajuta companiile sa ramana in contact cu potentialii clienti fara a se adresa unui public nevizat, asa cum este cazul cand se adreseaza unui public mare. Devine usor sa stapaniti o anumita nisa prin cresterea calitatii produselor. Odata ce clientii incep sa aiba incredere in marca dvs. sau setul de produse, ei devin loiali numai marcii dvs. Prin urmare, selectarea nisei de comert electronic ajuta companiile sa creasca loialitatea clientilor.

  • Profituri mai mari

Este unul dintre cele mai complicate dar eficiente beneficii ale selectarii nisei de afaceri perfecte. Productia si disponibilitatea bunurilor ajuta companiile sa creasca rentabilitatea investitiilor chiar si cu un public mai restrans. Clientilor le place sa gaseasca produse accesibile si durabile in loturi mici. Mai mult, concurenta este mai redusa datorita numarului limitat de companii care ofera aceste produse.

Puteti gasi nisa perfecta si puteti crea un magazin electronic senzational si atragator insa nu este suficient. A avea un magazin online accesibil in orice moment, bine functional si performant este cheia succesului unei afaceri online de ecommerce. Acest lucru se realizeaza prin serviciul de hosting (un exemplu de provider popular in Romania este hostx.ro), care trebuie sa fie unul optimizat pentru magazine online, care sa ofere caracteristici specifice bunei desfasurari a activitatii de vanzare si cumparare in mediul online.

Tendinte de comert electronic care vor persista si dupa 2022

Se estimeaza ca 95% din achizitiile globale vor fi realizate prin eCommerce. Iata de ce, este important sa intelegeti tendintele comertului electronic. Companiile care doresc sa ramana in fruntea concurentei trebuie sa cunoasca cele mai recente tendinte de comert electronic pentru a face profit.

Unele dintre tendintele de top actuale in comertul electronic si care vor persista si dupa 2022 sunt:

  • Produsele sustenabile, ecologice

Anul 2022 poate fi numit anul constientizarii. Stiati ca 67% dintre oameni ar plati mai mult pentru a cumpara bunuri ecologice? Pandemia Covid-19 a impins publicul sa se gandeasca la calamitatile naturale cauzate de comportamentul uman iresponsabil. Prin urmare, clientii nu mai sunt multumiti doar de calitate in urmatorii ani, ci cauta produse ecologice. Astfel, afacerile au acum un comportament responsabil fata de mediu si promoveaza acelasi lucru in campaniile lor de marketing.

  • Produsele digitale

Tot mai multe companii si institutii prefera sa opteze pentru mediul de lucru la distanta. Se estimeaza ca 75% din forta de munca este de asteptat sa lucreze de acasa cel putin cinci zile pe luna. Conferintele si cursurile online conduc la digitalizarea in afacerile moderne. Prin urmare, afacerile de comert electronic care se ocupa cu diferite produse digitale, cum ar fi instrumente software, cursuri online si pachete de software de birou, vor avea un mare succes. Cererea tot mai mare de digitalizare si dependenta redusa de prezenta fizica sunt factorii care conduc la succesul acestor produse.

Poate fi dificil pentru incepatori sau companiile consacrate sa selecteze nisa specifica de comert electronic dintre optiunile disponibile. In plus, nu toate nisele de comert electronic sunt egale in ceea ce priveste profiturile, accesibilitatea si satisfactia clientilor. Solutia ideala este sa alegeti acele nise care in prezent au performante ridicate si ocupa un loc inalt in cautarile clientilor. Prin urmare, este important sa intelegeti cele mai populare nise de comert electronic.

Unele dintre cele mai populare nise de comert electronic sunt:

1. Animalele de companie si produsele pentru animale de companie

Oamenii cauta sa cumpere produse grozave pentru animalele lor de companie. Unele dintre produsele populare pentru animale de companie comandate online includ sampon, hrana cruda pentru caini, recompense pentru caini etc. Proprietarii doresc sa-si trateze patrupedele cu cele mai bune produse pentru a-i mentine sanatosi si fericiti.

Cele mai recente tendinte sunt in ceea ce priveste hrana organica pentru animale de companie. Medicamentele pentru animale de companie, produsele nutritionale si alte suplimente sunt la mare cautare, de asemenea.

2. Abonamente pentru produse

Abonamentele cu frecventa variabila (on-demand subscriptions), pentru produse consumabile sau perisabile sunt una dintre tendintele de top in comertul electronic in 2022. Desi nu este ceva nou pentru ziare sau industria laptelui, abonamentele pentru produse ajuta la economisirea de timp si efort. In plus, modelul de abonament la cerere ofera libertate de cumparare fara stres, oferte atractive, transport gratuit etc.

Abonamentele pentru produse ajuta companiile sa creeze un segment de public special. Prin urmare, devine usor sa cresteti vanzarile si marketingul, crescand in acelasi timp numarul clientilor. Aceasta nisa de comert electronic include produse de infrumusetare, alimente, vitamine, mancare pentru animale, legume, detergenti etc. Adica orice produs consumabil pe care cumparatorii il folosesc constant poate face obiectul unui abonament.

3. Echipament Home Office

Munca de acasa a castigat importanta, mai ales dupa Covid-19. Cand vine vorba de lucrul in confortul casei, profesionistii au nevoie de un set de echipamente de birou si alte accesorii. Astfel, cererea de echipamente home office a crescut in perioada post covid. Nu numai Covid-19, ci si inclinatia spre freelancing a sporit nevoia de echipamente de birou la domiciliu.

4. ReVanzarea (sau ReCommerce)

ReVanzarea sau ReCommerce a castigat popularitate in ultimii ani. ReCommerce include produsele care au fost detinute anterior si pot fi noi sau vechi, cum ar fi carti, bijuterii, imbracaminte, produse electronice etc. Astfel devine usor pentru clienti sa cumpere produse costisitoare la preturi accesibile folosind reCommerce. Interesul crescut atunci cand vine vorba de reCommerce include automobile, in special vehicule electrice, imbracaminte de lux etc.

5. Produse ecologice

2022 a impins publicul sa inceapa sa se gandeasca la responsabilitatile de mediu. Prin urmare, cand vine vorba de cele mai bune nise de comert electronic, este greu sa ratati produsele ecologice. Aceste produse includ articole de calatorie, moda, bunuri pentru casa etc. Se estimeaza ca numai in 2021, cautarile de produse sustenabile au crescut cu peste 70% in comparatie cu ultimii doi ani.

6. Produse pentru sanatate si wellness

Piata sanatatii si cea fitness s-a dezvoltat si ea in ultimii ani. Publicul este constient de beneficiile unei sanatati bune si, prin urmare, nu se sustrage sa investeasca in aceste produse. Popularitatea crescuta a produselor de sanatate si wellness a esuat pentru multe companii, deoarece mai multi jucatori ofera acelasi tip de produse.

7. Jucarii educationale

Nu mai este nevoie sa spune, odata cu inchiderea scolilor si a institutiilor de invatamant datorita Covid-19, parintii s-au luptat sa-si tina copiii in contact cu educatia. Copiii educati acasa au nevoie imediata de jucarii educationale. Prin urmare, este usor pentru companii sa opteze pentru nisa jucariilor educationale in timp ce intra in afacerea competitiva de comert electronic. Alte elemente care completeaza aceasta nisa sunt jucariile de invatare, jocurile de constructie si IQ, etc.

8. Cursuri educationale online

Educatia online castiga increderea studentilor ca cel mai nou model de invatare. Desi isi propunea sa aduca impreuna studentii internationali si autohtoni, cursurile online au castigat avant in perioada Covid-19. Mai multe platforme de e-learning ofera o gama larga de cursuri online studentilor, profesionistilor care lucreaza si chiar persoanelor pensionate.

9. Print la cerere

Printul la cerere (POD sau print-on-demand) creeaza produse odata ce este plasata o comanda. Este un model de productie limitata si zero deseuri. Toate problemele de gestionare a stocurilor si furnizorilor sunt rezolvate deoarece produsele sunt trimise direct clientilor dupa realizare. Investitiile cu risc scazut si flexibilitatea productiei atrag multi antreprenori in devenire sa isi incerce norocul in produsele care implica printul la cerere.

10. Cosmetice pentru barbati

Au trecut vremurile in care produsele de infrumusetare erau doar pentru femei. Odata cu cererea crescuta de produse cosmetice in randul barbatilor, aceasta poate fi nisa perfecta de comert electronic pentru orice afacere.

De la sampoane si pana la produse pentru curatarea fetei, este usor pentru orice afacere sa inceapa sa intre in eCommerce cu produse cosmetice pentru barbati. Desi s-ar putea sa va confruntati in continuare cu o concurenta, puteti investiti in produse de calitate, preturi accesibile si produse specializate pentru a avea succes.

11. Echipamente de gimnastica si fitness pentru acasa

Odata cu inchiderea salilor de sport in timpul pandemiei covid-19, clientii si-au facut sali de sport acasa. Iar cererea pentru echipamente de gimnastica si fitness a crescut.

Cum gasiti o nisa de comert electronic care sa va asigure succesul?

Este important sa gasiti o nisa de comert electronic care sa va asigure succesul pe baza conditiilor individuale a clientilor dvs. si a cerintelor de afaceri. Cercetarea este cheia succesului. Si este bine sa aveti la indemana si cateva ponturi pentru a gasi nisa de comert electronic ideala pentru dvs.

Modalitatile rapide de a gasi nisa de comert electronic potrivita dintre toate optiunile disponibile sunt:

  • Intelegerea tendintelor si cercetarilor de piata

Cand vine vorba de intelegerea tendintelor si a cercetarilor pietei, totul este despre utilizarea Google Trends. Este un instrument util care ajuta companiile sa afle termenii cautati mai mult pe Google. In plus, instrumentele pentru cuvinte cheie, cum ar fi Moz, Semrush etc., ajuta la localizare si la volumul de cuvinte cheie. Prin urmare, astfel de instrumente pot sugera popularitatea si competitivitatea produselor pe piata.

  • Incepeti cu hobby-ul dvs.

Urmarea unui hobby si incercarea de a face profit dintr-o pasiune poate fi cea mai buna modalitate de a selecta nisa de comert electronic. A fi informat si pasionat de hobby-uri ajuta la gruparea persoanelor cu interese similare. Prin urmare, devine usor de inteles nevoile, posibilele probleme si feedback-ul de la oameni care au hobby-uri similare.

Produse unice sau revanzarea produselor de la furnizori?

Odata ce v-ati hotarat asupra nisei perfecte si profitabile de comert electronic, urmatorul pas este sa incepeti sa va ganditi la primii trei factori, inclusiv marketing, productie si produse. Cele doua modele de afaceri principale includ crearea de produse unice versus revanzarea produselor de la diferiti furnizori.

Crearea de produse unice

Crearea de produse unice in nisa de comert electronic incepe cu design si dezvoltare. Trebuie sa lucrati cu producatorii pentru a da viata produselor si sa lucrati cu compania de tipar pentru etichetare, ambalare etc. Pasul final este sa comercializati produsele si sa le livrati clientilor globali.

Avantaje: Este usor sa creati o gama unica de produse. Mai mult, calitatea produsului este sub controlul dvs.

Dezavantaje: In timp ce creati produse unice, timpul de lansare pe piata creste. Fabricarea produselor, etichetelor si marketingului necesita mult timp.

Revanzarea produselor de la diferiti furnizori

Procesul de revanzare de la alti furnizori incepe cu cautarea produselor la cerere si lucrul cu diferiti furnizori. Totul este despre comercializarea produselor si distribuirea acestora.

Avantaje: Este usor sa livrati o gama de produse intr-o perioada scurta. Economisiti timp si bani necesari pentru realizarea produselor.

Dezavantaje: Exista dificultati in aprovizionarea cu produse de inalta calitate, care nu sunt usor de gasit. In plus, este dificil pentru incepatori sa atinga cantitatea minima de produs necesara ceruta de catre furnizori. Multe companii sustin ca se confrunta cu probleme in gasirea furnizorilor de incredere care sa ofere produse uimitoare la preturi accesibile.