>
Piaţa relaţiilor publice a prosperat în România în ultimii ani. PR-ul şi publicitatea sunt la ordinea zilei, fiind un domeniu cu activitate intensă în epoca vitezei.
Campaniile de relaţii publice sau publicitate au tot mai mult succes în ultimii ani şi, odată cu ele, şi brandurile din România au prosperat. Recent, a fost realizat un top care măsoară performanţele de business ale acestor agenţii, iar din rândurile următoare veţi afla care sunt cele mai bune din România, la ora actuală.
Conform studiului realizat de Unlock Market Research, în urma colectării şi analizei indicatorilor ce măsoară performanţele de PR, precum şi asupra imaginilor acestora, în urma brandurilor pe care au reuşit să le contracteze, a reieşit că cele mai bune două agenţii de PR de la noi din ţară sunt Golin România şi McCann PR, care ocupă prima poziţie, la egalitate de puncte în urma clasamentului realizat de specialişti. Pe locul al doilea se află MSL The Practice şi pe locul al treilea, în premieră pe podium, este WefflerMark.
Clasamentul continună cu The Public Advisors, GMP PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, OXYGEN, Decisepoate și Porter Novelli România.
PR-ul este o industrie care a evoluat dinamic în ultimii ani, domeniul fiind unul care s-a manifestat puternic. Agenţiile mari au „înghiţit” tot ce înseamnă clienţi mari, branduri mega- celebre, cărora le-au fost realizate activităţi de PR şi proiecte integrate de comunicare, cu scopul de a creşte vânzările, de a lansa campanii şi de a spori vizibilitatea anumitor produse sau concepte.
În 2021, a fost realizat şi un top al agenţiilor de PR şi publicitate pe baza cifrelor de afaceri obţinute în anul anterior. Astfel, pe primul loc s-a aflat MMS Communications, care a avut o creştere 4,6% față de anul 2020 a cifrei de afaceri, ajungând la 70,04 milioane de euro. Publicis Media Groupe s-a aflat pe locul al doilea, care a avut o creştere a cifrei de afaceri cu 16,7% faţă de anul precedent, de 64,09 milioane de eurp. Din această companie mai fac parte şi Starcom, Spark Foundry, precum şi diviziile de media şi performance.
Pe locul al treilea s-a clasat B.V. McCann-Erickson, companie care gestionează diviziile Universal McCann – media și McCann/Creative Services – creație, cu afaceri de 58,9 milioane de euro, în creștere cu 45,2% față de 2020.
Ca grup de media, agenţiile MediaCom România, Wavemaker România și Mindshare Media, operate de GroupM, au obținut afaceri cumulate de 120,8 milioane de euro, fiind al doile, cu o cotă de piaţă de 21,8%, după Publicis.