>
Rea voință sau, pur și simplu, uiți să-ți plătești abonamentul de la telefonia mobilă! Nu scapi deloc ușor, deși ar exista o portiță, dar pentru asta îți trebuie argumente pentru refuzul plății. Care sunt, însă, taxele de reziliere la Orange, Vodafone și Digi?
Plata abonamentului la telefon este ”sărită” de multe ori de români, motivele fiind de mai multe feluri. Unii renunță, pur și simplu, la abonament, alții întârzie cu facturile. Există și categoria de oameni care, în dorința de a avea pe mână un telefon performant, deci mult mai scump, își fac abonament, astfel că vor beneficia de un preț redus al aparatului. Apoi, nu mai plătesc. Firmele de recuperare intervin aici și îi agresează verbal pe clienții neplatnici.
Ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentele la telefonie? Iată care sunt problemele pe care trebuie să ți le asumi atunci când nu mai plătești, deși te afli sub contract:
Abonamentele pe care le propun rețelele de telefonie Orange, Vodafone și Digi sunt, de regulă, de doi ani. Dar mulți români vor să renunțe mai repede la ele, de regulă, pentru că au găsit în altă parte un preț mai avantajos. Care sunt taxele de reziliere?
În primul rând, acestea sunt legale, oricine are dreptul să ceară rezilierea. Rămâne însă ca părțile să ajungă la un acord comun, din care niciuna să nu iasă în pierdere.
Pentru rezilierea unilaterală a contractului este necesar să trimiteți o scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, la adresa de telefonie mobilă, să vii într-un magazin Vodafone sau să suni la numărul *222.
În primă fază, trebuie redactată cererea de reziliere, apoi aceasta va fi transmisă către Orange. Se poate face și descărcând un model de pe platforma Orange.
Apoi, cererea de reziliere trebuie trimisă pe o adresă de mail: [email protected].
În acesată situație, operatorul are obligația să proceseze cererile de reziliere în maximum 30 de zile.
Cum se procedează în cazul rezilierii contractului de telefonie mobilă la Digi? Trebuie descărcată o cerere de reziliere, în care sunt trecute datele tale plus numărul de abonat, completată, apoi trimisă la adresa de email [email protected]. Iar în termen de 30 de zile, operatorul trebuie să te contacteze.
Dar vor avea de plătit taxe de reziliere, în anumite condiții, în funcție de prețul abonamentului. Unii clienți consideră că, dacă nu au primit un telefon, nu trebuie să plătească taxele de reziliere. Fals! Nu se plătește taxă de reziliere dacă nu ai beneficiat dicount la abonament de orice fel, minute suplimentare față de oferta comercială standard sau orice alt beneficiu față de oferta generală la pachetul contractat.
Exemplu: ai un abonament de 20 de euro pe lună, iar operatorul îți oferă discount de 5 euro la telefonul pe care l-ai achiziționat pentru doi ani. Atunci, dacă vrei să reziliezi, operatorul va considera că discountul alocat în perioada contractuală agreată de ambele părți trebuie recuperat și, astfel, îți va pune o taxă de reziliere.
De reținut, toți operatorii de telefonie mobilă din România, fie Vodafone, Orange, Digi, percep taxe de reziliere, mai mari sau mai mici.