>
Stim cu totii ca masinile produse de Rolls-Royce sunt printre cele mai scumpe de pe piata, iar motivul este unul singur si anume luxul. Toate modelele ofera cele mai bune materiale, motoare foarte puternice, dar si o tinuta de drum de neegalat.
Si totusi, de ce sunt aceste modele atat de scumpe? Care este adevaratul motiv pentru care toti milionarii si capatele incoronate prefera aceste masini.
Inceputurile companiei Rolls-Royce se leaga de Henry Royce, un antreprenor care a construit prima sa masina numita Royce 10, in anul 1904. Henry Royce l-a cunoscut pe Charles Rolls la Hotel Midland, in Manchester, in anul 1904, pe data de 4 mai. Rolls era proprietarul unui dealer auto din Fulham.
Nu mai trebuie sa amintim faptul ca Rolls a fost impresionat de modelul Royce 10, in 2 cilindri, iar in luna decembrie a anului 1904 a fost de acord sa cumpere toate masinile pe care Henry Royce le putea produce.
Toate modelele au fost primit sigla Rolls-Royce si erau vandute exclusiv de Rolls. Primul model Rolls-Royce a fost Roll-Royce 10 hp si era prezentat la Salonul Auto de la Paris in decembrie 1904.
In anul 1906, compania Rolls-Royce Limited a luat nastere, iar in acelasi an a fost prezentat modelul Rolls-Royce 40/50, un model ce costa 890 de lire.
Povestea a continuat cu succes, insa in anul 1998 drepturile de utilizare ale brandului Rolls-Royce si a celebrei statuete Spirit of Ecstasy, dar si a celebrei grile frontale, au fost cumparate de BMW de la Volkswagen.
In primul rand, haideti sa vedem despre ce preturi este vorba. Un model Rolls-Royce Ghost are un pret de pornire de peste 250.000 de euro si acesta poate creste pe masura ce clientii vor ca masina lor sa fie echipata cu cele mai fine materiale.
Pretul de pornire poate fi aflat de pe un cunoscut site de anunturi din Germania, insa ce stim este ca Rolls-Royce refuza sa comunice un pret de pornire deoarece acesta difera pentru fiecare comanda in parte. Clientii cauta sa fie diferiti si vor ca masina lor sa nu semene cu alta.
Programul Rolls-Royce Bespoke este cel ce face diferenta intre modele, deoarece permite clientilor sa isi echipeze modelele cu orice culoare, orice material pentru interior, dar si cu elemente pictate manual etc.
Incepem cu culoarea caroseriei, deoarece este prima decizie grea cu care se confrunta cumparatorul unui model de la Rolls-Royce. De ce? Pentru ca poate alege dintr-o paleta de culori ce include peste 44.000 de nuante. Unii clienti vor ca masina sa aiba aceeasi culoare ca rujul sotiei sau chiar ca si cainele mult indragit. Mai mult, clientii chiar pot sa isi creeze propria culoare, iar daca un alt cumparator vrea exact aceeasi culoare pe automobilul sau… ei bine, Rolls-Royce trebuie sa aiba permisiune sa o foloseasca!
Nu va ganditi ca vorbim despre o vopsire propriu-zisa… Rolls-Royce duce vopsitul la rang de arta si nu mai putin de 10 straturi sunt aplicate (2 de lac de protectie, la final), pana se obtine culoarea pe care clientul o doreste. Recordul companiei este de 23 de straturi aplicate, pentru a obtine culoarea potrivita. Nu ne mira ca greutatea totala a automobilului a crescut cu 45 de kilograme!
Daca nu credeti ca vorbim despre exclusivism, atunci trebuie sa va spunem si despre clientul care a cerut ca in vopseaua masinii sa fie incluse si 1.000 de diamante. Acestea au fost macinate si incluse in vopseaua masinii.
Si daca tot nu este de ajuns? Trebuie sa stiti ca masinile pot fi pictate si manual, iar de aceste detalii se ocupa o singura persoana, si anume Mark Court. Ati citit bine, este singura persoana din cadrul companiei Rolls-Royce care poate face acest lucru. Pensulele trebuie sa fie si ele speciale, asa ca sunt create din par de veverita.
Alte elemente care fac modelele Rolls-Royce deosebite sunt grila fata care este construita manual, acel anti-spinner pentru jante care impiedica logo-ul sa se roteasca si il tine intotdeauna drept, dar si statueta Spirit of Ecstasy.
Totusi, nu elementele de la exterior cresc foarte mult valoarea masinii, ci elementele de la interior. Acesta ridica drastic costul unui model Rolls-Royce, atunci cand clientii vorbesc despre exclusivism. Nu uitati ca pentru a oferi acel interior silentios, Rolls-Royce adauga 150 de kg de material fonoabsorbant. Si daca nu este de ajuns, trebuie sa stiti ca si anvelopele sunt special dezvoltate pentru aceste modele de Continental si ofera un strat de spuma care reduce zgomotul la rulare cu 9 db.
Cand vine vorba de elemente pentru a face interiorul unui Rolls-Royce cu adevarat unic, clientii apeleaza pana si la elemente placate cu aur de 24K, ce au fost create cu ajutorul unei imprimante 3D si care reprezinta ADN-ul clientului.
Clientii Rolls-Royce vor pana si un plafon unic, asa ca apeleaza la compania britanica sa creeze unul ce imita constelatia zodiei lor. Daca vor ca tetierele scaunelor sa imite semnatura lor sau sa arate ca si cainele familiei, un „artist” Rolls-Royce se va ocupa de asta si toate aceste elemente vor fi cusute de mana.
Cel mai complicat interior pentru un model Rolls-Royce este gasit pe modelul Phantom. Acesta vine cu un interior unde trandafirul reprezinta tema principala. Un milion de cusaturi si-au gasit locul in acest model exclusivist, pe nume Rose Phantom.
De la plafon, la fatetele usilor, toate aceste elemente vin brodate cu trandafiri ce fac acest model cu adevarat unic.
Nu uitati faptul ca Rolls-Royce este si unul dintre producatorii celei mai scumpe masini din lume (titlu „furat” ulterior de Bugatti si a sa La Voiture Noire). Conform surselor, modelul Rolls-Royce Sweptail a costat in jur de 13 milioane de dolari.
Asadar, acestea sunt motivele pentru care modelele Rolls-Royce sunt atat de scumpe. Clientii cauta exclusivitate, iar Rolls-Royce o ofera, bineinteles, pentru suma potrivita!