>
Mircea Lucescu, selecționerul României, și Răzvan Lucescu, antrenorul lui PAOK Salonic, pot fi deja mândri de felul în care performanța născută din muncă și pasiune continuă în familia lor. Departe de emoțiile mistuitoare ale stadioanelor, Matei Lucescu, fiul lui Răzvan, a revitalizat un brand românesc de tradiție și coordonează o investiție importantă de 7.500.000 de euro care e gândită ca un business pe termen lung.
În ce afacere a decis familia Lucescu să investească această sumă importantă și care sunt toate detaliile din planul pe care îl implementează cu succes Matei Lucescu? ProSport îți prezintă în exclusivitate, printr-un reportaj video special, întreaga poveste!
În cel mai recent raport Brewers of Europe, românii se află pe locul 5 la nivel european când vine vorba de consumul de bere pe cap de locuitor. Suntem depășiți doar, în această ordine, de Cehia, Austria, Polonia și Germania! Dar am devansat clar țări precum Irlanda sau Anglia, în care berea e mai mult decât o tradiție sau o simplă băutură!
Familia Lucescu s-a orientat și a gândit o investiție ingenioasă, revitalizând un brand românesc important: berea Grivița. În ultimii cinci ani, Matei Lucescu a pus pe picioare o afacere de succes plecând de la aceste realități și inovând permanent când vine vorba de investiții.
Iată ce dezvăluie fiul lui Răzvan și nepotul lui Mircea Lucescu:
Ca orice business, în primii ani trebuie să investești, să fii acolo, să muncești foarte mult pentru a pune pe picioare un business nou. Cu siguranță și partea de investiții a fost destul de mare. Peste 6 milioane de euro în fabrica nouă, pe care am deschis-o lângă București, și 1,5 milioane euro în fabrica din Capitală, barul și toată zona asta de servire. (n.r. – în cât timp crezi că poți să îți recuperezi investiția?) Sigur, orice business trebuie să fie profitabil, dar noi cumva mereu ne-am gândit ce se întâmplă peste 10-15-20 de ani. Nu este un business pe termen scurt în care să ne gândim cum facem bani anul viitor. Este mai degrabă o gândire: cum reînviem un brand cu tradiție, cum îl aducem înapoi pe masa oamenilor în așa fel încât să fie prezent și peste 20 de ani.
Fabrica de bere Grivița a fost construită încă din 1869, de omul de afaceri german Erhard Luther. A fost una din primele astfel de inițiative din țară iar produsele ei au devenit rapid foarte populare în Capitală și nu numai, berea de aici fiind inclusiv pe masa Casei Regale a României, cu fabrica devenind furnizor oficial.
Până în 2019, când familia Lucescu a preluat afacerea prin Matei, fiul lui Răzvan Lucescu și nepotul lui Mircea Lucescu, brandul a trecut prin mai multe schimbări majore, atât la nivel de proprietate, cât și prin naționalizarea din timpul României comuniste.