Claudiu Melinte Utile 24.09.2021 13:37

4 semne ca AC-ul masinii tale are nevoie de freon

4 semne ca AC-ul masinii tale are nevoie de freon

Daca sistemul de aer conditionat al masinii nu mai produce aer rece, principalul motiv este legat de nivelul scazut al freonului. Asa ca nu ar fi rau sa faci o vizita la service.

istemul de aer condiționat al mașinii a încetat să sufle aer rece? Dacă da, problema ar putea fi atribuită nivelurilor scăzute de refrigerant (freon). La fel ca aerul condiționat din casa ta, sistemele de aer conditionat automate folosesc freon pentru răcirea aerului.

Compresorul presurizează freonul, transformându-l dintr-un gaz într-un lichid. Această modificare a presiunii permite, în esență, sistemului să creeze aer rece care să circule prin cabina vehiculului.

În primul rănd este important să înțelegem cum funcționează aparatul de aer condiționat pentru a ne face o părere despre întreg procesul de răcire al mașinii.

Cum functioneaza AC-ul masinii?

Un aparat de aer condiționat are trei părți principale. Un condensator, un compresor și un evaporator. Condensatorul și evaporatorul sunt, mai mult sau mai puțin, două radiatoare conectate în buclă. Compresorul este situat între ele pe o parte a buclei.

Sistemul este sigilat din exterior și umplut cu un fluid, în acest caz r-134a. Compresorul îl comprimă, apoi îl trimite în condensator, unde căldura este disipată la exterior. După condensator, agentul frigorific lichid se deplasează la evaporator, situat în interiorul habitaclului, unde este lăsat să se extindă, îndepărtând căldura și răcirea evaporatorului. Ventilatorul direcționează aerul peste evaporator, apoi aerul iese în mașină.
Cu toate acestea, dacă există scurgeri în sistem, acesta nu va putea efectua această sarcină. Deci, de unde știi dacă mașina ta scapă freon? Ei bine, există câteva semne pe care le poți observa cu ușurință.

SFAT: Deoarece fluidul din interior devine atât fierbinte, cât și foarte rece, este important să păstrezi umiditatea în afara sistemului, deoarece gheața care se formează în compresor îl poate deteriora.

Aer cald in loc de rece

Unul dintre cele mai frecvente simptome ale freonului scăzut este prezența aerului la temperatura camerei suflat din aerisiri. Un sistem funcțional ar trebui să sufle aer rece, presupunând că este setat la aer rece. Dacă vehiculul tău împrăștie aerul la temperatura camerei, ar putea fi un semn de freon scăzut sau gol, caz în care este posibil să fie nevoie să îl reîncarci.

Scurgeri vizibile in masina

Desigur, un alt semn al nivelului scazut de freon este o scurgere vizibilă în mașină. Freonul de obicei arată ca o grăsime subțire în stare lichidă. Nu este neobișnuit ca șoferii să-l găsească în jurul compresorului sau în interiorul mașinii. Dacă localizeze un lichid care ar putea fi freon, curță-l și verifică-l din nou mai târziu. Dacă scurgerea persistă, du-te la un service pentru o verificare.

Nu se aude zgomotul de pornire al AC-ului

Când pornești AC-ul mașinii, ar trebui să auzi un mic zgomot de pornire. Acest lucru este important, deoarece acest zgomot este declansatorul care permite compresorului sa presurizeze freonul. Dacă nu se activează, ar putea fi un semn că ai nevoie de mai mult freon.

Gheata pe compresor

În cele din urmă, prezența gheții pe compresor poate indica niveluri scăzute de freon. Acest lucru este de obicei cauzat de umiditatea existentă în sistem..

Acestea sunt doar câteva semne comune care indică nivelul scăzut al freonului din aerul conditionat al masinii. Este indicat să sumplimentezi cu freon numai la un service specializat și să nu îl completezi singur pentru ca numai persoanele avizate știu ce nevoi are AC-ul mașinii tale.

Cu toate acestea, completarea cu freon este doar o soluție temporară dacă există o scurgere. Dacă nu găsești și remediezi scurgerea, probabil că freonul recent reîncărcat se va pierde și el. Verifică sistemul AC de orice scurgeri și abia după ce o repari poți umple cu freon sistemul de aer condiționat al mașinii.